Home » O predavanjih

O predavanjih

Boštjan Videmšek: Nujnost ukrepanja v času ugrabljene pozornosti in vedno novih kriz

Na predavanju bomo slišali in izvedeli več o pozitivnih primerih boja s podnebno krizo in absolutni nujnosti celostnega in takojšnjega ukrepanja v tem času ugrabljene pozornosti ter novih in novih kriz, ki boj s podnebno krizo vedno znova vržejo nekaj mest nižje na seznamu prednostnih nalog. Pri tem bo izpostavljena ključna vloga izobraževanja.

Dr. Primož Banovec: Znanja za načrtovanje in izvajanje ukrepov za prilagajanje podnebnim spremembam

Na predavanju bomo izvedeli več o tem, kako zelo je izobraževanje povezano z ustreznim načrtovanjem in izvajanjem ukrepov prilagajanja podnebnim spremembam. Predavanje nam bo pomagalo bolje in natančneje razumeti potrebo po prehodu. Z naracije, ki temelji na opozarjanju (ali strašenju) pred podnebnimi spremembami, je treba učečim se posredovati poglobljena znanja in vedenja o tem in za to, kako načrtovati in izvajati lokalno primerne ukrepe, s katerimi se že danes in se bomo tudi v prihodnosti prilagajali podnebnim spremembah.

Dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski in dr. Simona Bezjak: Okoljska ozaveščenost in trajnostni razvoj v šolah: rezultati mednarodnih raziskav

Predavanje bo povzelo ključne rezultate treh mednarodnih primerjalnih raziskav ICCS, PISA in TIMSS o znanju in stališčih učencev in dijakov v Sloveniji do okoljskih tematik ter njihovih namerah za sodelovanje v trajnostno naravnanih aktivnostih. Predstavljeni bodo tudi podatki o strokovni pripravljenosti učiteljev za poučevanje teh vsebin in prakse šol pri spodbujanju trajnostnega razvoja. Rezultati bodo postavljeni v mednarodni kontekst. (Pedagoški institut | Mednarodne raziskave (pei.si))

Saša A. Deleja: Učenje za trajnostnost v Evropi: Krepitev kompetenc ter podpora strokovnim delavcem in šolam, poročilo Eurydice 2024

Udeleženci bodo izvedeli več o glavnih ugotovitvah poročila in nacionalnih poudarkih. To poročilo Eurydice je analiza gradnikov učenja za trajnostnost v evropskih šolah: učni načrti, kompetence in spodbude za šole, strokovne delavce in učence, povezane s trajnostnostjo. Temelji na kvalitativnih podatkih o politikah in podpornih ukrepih, ki so bili zbrani v raziskavi omrežja Eurydice. Zajema informacije in podatke o osnovnošolskem in splošnem srednješolskem izobraževanju (ISCED 1, 2 in 3) v 39 evropskih sistemih izobraževanja. (Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools. Eurydice report)

Dr. Zala Volčič: Pedagoške razsežnosti digitalne medijske pismenosti

Digitalni mediji na zelo raznolike načine vplivajo na izobraževalne procese. V interaktivnem predavanju se bomo dotaknili pomena medijske pismenosti za trajnostni razvoj in pogledali, kako različne države po svetu vpeljujejo medijsko vzgojo v izobraževanje. Posebej se bomo posvetili konkretnim, učinkovitim inovativnim pristopom poučevanja in vzgoje novih generacij.

Špela Šebenik, Radio Slovenija, Martina Peštaj, Televizija Slovenija, Barbara B. Stegeman, MMC:
Moč javnega medija in VITR (“There is no Planet B“, TV SLO)

Kakšni gledalci, poslušalci, bralci so današnji otroci in mladi? Kaj želijo od medijev? In kaj jim lahko mediji dajo? RTV Slovenija, naš edini javni servis, je zakladnica kakovostnih digitalnih vsebin za otroke in mlade. Televizijske in radijske oddaje ter njihovi deli, posamezni prispevki, novice, kratki portreti so dostopni na spletnih portalih, prilagojenih starosti otrok. Na ta način se jih lahko učinkovito uporabi pri delu z otroki in mladimi. Kaj lahko skupaj naredimo v bližnji prihodnosti, da ohranimo naš planet in gojimo našo empatijo? Na RTV Slovenija o vsem tem veliko razmišljamo in odgovorno delujemo. In to želimo deliti tudi z vami.