Home » O delavnicah

O delavnicah

Dejavnosti na prostem, CŠOD

Festivalna dvorana s svojo slikovito okolico ponuja številne možnosti za raziskovanje. Z izkustvenim učenjem boste Bled doživeli v povsem novi luči. Center šolskih in obšolskih dejavnosti bo za udeležence pripravil vpogled v različne možnosti učenja na prostem. Uživajte v kosilu pod drevesi in doživite Bled skozi dejavnosti, ki spodbujajo timsko delo, gibanje in preživljanje časa v naravi. Navdušite se nad preživljanjem časa na prostem in odkrijte čarobnost narave, ki vas obdaja.

Lokacija izkustvenega učenja na prostem iz zraka

Praktični vidiki smernic VITR, javni zavodi s področja izobraževanja

Po uvodni predstavitvi temeljnih dokumentov s področja vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (Kažipot VITR, Konceptualizacija VITR, Evropski okvir kompetenc za trajnostnost …), ki jo bodo izvedli predstavniki javnih zavodov s področja izobraževanja (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, CPI – Center RS za poklicno izobraževanje, ACS – Andragoški center Slovenije, CŠOD – Center šolskih in obšolskih dejavnosti), bodo udeleženci delavnice podrobneje spoznali nova dokumenta VITR: Konceptualizacija VITR z umestitvijo problematike podnebnih sprememb in predlog posodobitve nacionalnih Smernic VITR.

Participativni del delavnice bo omogočil razmislek in razpravo o možnostih izvajanja VITR in morebitnih ovirah, za štiri vidike VITR:

  • Vodenje za VITR
    • V VIZ dobro deluje skupina za uresničevanje vizije, ciljev in načel VITR.
  • Učna okolja, ki podpirajo celostni pristop, opolnomočenje in mobilizacijo učečih se
    • Kakšno je idealno učno okolje za VITR in kateri so sistemski pogoji zanj?
  • Razvijanje kompetenc in opolnomočenje strokovnih delavcev
    • Ključno je redno, sistematično in celostno usposabljanje vseh zaposlenih na področju VITR, vključno s podnebnimi vsebinami in cilji, transformativnimi pedagoškimi pristopi ter kompetencami za trajnostnost.
    • Katere kompetence so po vašem mnenju dobro in katere šibko razvite pri učiteljih/ vzgojiteljih/ strokovnih delavcih?
    • Kaj bi lahko storili, da bi šibke kompetence v naslednjih treh letih izboljšali.
  • Sodelovanje z lokalnim okoljem
    • Vzgojno-izobraževalni zavodi so celovito povezani z lokalno skupnostjo. Zaposleni v vzgoji in izobraževanju pa prevzamejo aktivno/vodilno vlogo pri sodelovanju različnih deležnikov (starši, predstavniki lokalne skupnosti, nevladne organizacije, inštitucije) in s tem prispevajo k preobrazbi in napredku svojih skupnosti.